HomeČlánkyČlánky v češtině

60 % pracovních pozic budoucnosti bude vyžadovat více než maturitu...

60% pracovních pozic budoucnosti bude vyžadovat víc než maturituTato důležitá informace mě zaujala ve vystoupení prezidenta Baracka Obamy ze dne 24. září 2011, kdy hovořil na téma vzdělávání, pro které jeho vláda připravila zcela nové podmínky a zařadila tuto oblast mezi své výsostné priority. Pracovní trh a nabídka pracovních míst se nám zásadním způsobem proměňují před očima: vysoká úroveň počítačové gramotnosti, znalosti cizích jazyků, celá řada dalších dovedností z oblasti soft skills a, samozřejmě, odbornost ve svém oboru – toto je základní portfolio znalostí a dovedností, s nímž se příslušníci všech generací musejí vypořádat. Náš svět se stává komplexnějším v každém ohledu a my všichni si v něm přejeme obstát a vést důstojný život. Proto je kvalitní vzdělání ve školách aktuálně tolik důležité; proto je systém celoživotního vzdělávání alternativou pro všechny, kteří si přejí být v současnosti i v budoucnosti zaměstnatelní.

Celý článek »
 

Přestávka - osvěžující i zábavná

přestávka - imageJe přirozené, že při praktických cvičeních se snažíme posluchačům vždy poskytnout alespoň krátkou přestávku na odpočinek. Co ale dělat, vrátí-li se nám do posluchárny ve zcela apatickém stavu? Jsou přednášející, kteří si s tím umějí dobře poradit a jejich posluchači se vracejí doslova s úsměvem na rtech.

Po občerstvení kávou nebo čajem se velmi často stane, že se posluchači i navrátí na své místo v přednáškové místnosti, pokud ovšem nedají přednost návratu na své pracoviště ( probíhá-li školení přímo ve firmě), což je stav naprosto fatální. Avšak často se pak stává, že v momentě, kdy jste připraveni po přestávce znovu začít, náhle je vám jasné, že vaši posluchači patřičně nedobili své baterky energií a že ani trochu nejsou správně nažhaveni něco nového se dozvědět. Do posluchárny se vám vrátili ve zcela apatickém stavu. Co teď?

Celý článek »
 

Víte, že připravujeme e-learningové kurzy "na míru"?...a řada dalších novinek...

S nabídkou e-learningový kurzů a zákaznických řešení v oblasti e-learningu přišla naše společnost ještě před vznikem gigantů jako je např. společnost Google. Na českém trhu jsme byli ojedinělí, vyhrávali jsme soutěže s našimi e-learningovými kurzy, investovali jsme do na svou dobu technologicky vyspělého softwaru, sledovali horké novinky. Asi tušíte, naši vážení příznivci, co na „malém českém dvorečku“ následovalo. Musím s pravdou ven: my jsme byli připraveni, ale náš trh a naši zákazníci připraveni nebyli – přišli jsme příliš brzy. Ano, vážné manažerské pochybení...

Celý článek »
 

Ochranné známky a jejich označování

Pojem ochranná známka

Ochrannou známkou se rozumí označení, které je způsobilé odlišit výrobky či služby jedné osoby od výrobků nebo služeb jiné osoby. Ochrannou známku mohou tvořit jen taková označení, která jsou schopna grafického znázornění. Ochrannou známkou pak mohou být slova, včetně osobních jmen, barvy, kresby, písmena, číslice, tvar výrobku nebo jeho obal či loga. V zásadě je možná a přípustná i kombinace uvedených možností, tj. kombinace tvaru výrobku nebo obalu se slovy či kresbou. V některých zemích se za ochranné známky považují i reklamní slogany.

Celý článek »
 

Glokalizace není překlep, aneb „Mysli globálně, jednej lokálně.“

glokalizaceTak, jak by se mohlo na první pohled zdát, glokalizace opravdu není překlep. I když angličtina si nelibuje tolik ve složeninách jako například němčina, přece jen jich pár moderních máme: motel (motorway+hotel), smog (smoke+fog), workaholic (work+alkoholic), brunch (breakfast+lunch) nebo screenager (screen+age+er). Některé z těchto složenin zasáhly i svět celebrit: Brangelina (Brad+Angelina) nebo Billary (Bill+Hillary). Zamysleme se tedy nad nad implikacemi glokalizace pro svět marketingu.

Celý článek »
 

Další články...

Strana 2 z 3

Go to top