HomeČlánky

Vize resortu školství 2014 - jak se Vám líbí?

Vize resortu školství 2014

Pro každého z nás, komu leží na srdci osud vzdělávání v této zemi, nedávný obsáhlý rozhovor "Školy změním, ale ne revolucí" nového pana ministra školství PhDr. Marcela Chládka pro deník Právo, bohužel nenaplnil euforií. Své funkce se ujal s patřičnou dávkou pozitivní energie, která je až obdivuhodná, a s úsměvem na tváři, avšak v představené vizi nenajdeme téměř žádné koncepty, které by přibližovaly, nebo alespoň terminologicky pojmenovaly, moderně koncipovaný vzdělávací proces. 

 

Celý článek
 

Pět postřehů pro studující před novoročním předsevzetím

Než starý rok předá svou vládu roku novému, již tradičně býváme plni předsevzetí, že příště to uděláme jinak a lépe. Pro ty z vás, kteří se chystají znovu, s plnou vervou pustit do studia angličtiny či jiného cizího jazyka, jsme připravili několik postřehů, které mohou vaše odhodlání podpořit a především pak pomoci jeho naplnění.  

 

 

 

 

 

 

 

Celý článek
 

The learning trend traditionalists fear

© Bob Little         


Elliott Masie, that shrewd and perceptive online learning mover and shaker with a worldwide reach and reputation, has finally stated publicly what many in the corporate learning world have known for some time but dared not reveal: ‘e-learning’ and ‘instructional design’ are disappearing.

 

 

 

Masie makes the point that job adverts for, and job titles stating, the terms ‘e-learning’ and ‘instructional designer’ are, as he puts it, ‘evaporating’. He writes: ‘Fewer corporate workplaces are using the phrase “e-learning” actively. Many are just calling the full range of opportunities “learning”. Others are moving towards greater definition of the process, such as virtual classrooms, webinars, e-books, MOOCs or online courses… I am credited or cursed with helping to introduce and popularize e-learning in the mid-1990s – but times change!’

 

Masie continues that, ‘There are many fewer [full-time, employed] instructional designers at major corporations. Some of this [work] has shifted to suppliers and vendors. And, some of the content is being curated, organized and published by people who are defined as content focused but not trained or tasked as “instructional designers”. Some organizations want to produce learning and performance content but not in a traditional instructional envelope.’

Read the full text
 

Adult skills study results to be revealed

                                                                                                                                                                            

 

The 16th international conference on ‘Human Capital and Investments in Education’ takes place on 10th October in the Congress Centre of Prague’s University of Finance and Administration – and it’s there that the results of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) will be revealed. PIAAC focuses on the skills people need for success in the information age. It looks at the skills people use in their jobs, including: reading; numeracy; team work; communication; presentation skills; information and technology skills.

 

 

 

 

Read the full text
 

Vzdělávací trend a obavy tradicionalistů

© Bob Little          Překlad/Translation © PhDr. Ladislava Knihová

 

                                                                                     

Elliott Masie, bystrý a vnímavý guru v oblasti vzdělávání (viz top-ten online learning movers and shakers), který je celosvětově známý a uznávaný, konečně veřejně prohlásil to, co mnozí z oblasti korporátního vzdělávání již nějakou dobu vědí, ale neměli odvahu oznámit veřejně: “e-learning” a “instruktážní design” se vytrácejí ze scény. 

 

Masie poukazuje na skutečnost, že nabídky zaměstnání a pracovní pozice obsahující termíny „e-learning“ a „pedagog-vývojář“ postupně mizí. Masie píše: „Označení "e-learning" se v současnosti používá pro mnohem  menší počet korporátních pracovních pozic“. Mnozí používají termín „učení“ pro označení celé škály různých studijních příležitostí. Jiní přistupují k širší definici tohoto procesu a používají termíny jako virtuální třídy, webináře, e-knihy, MOOCs (masové otevřené online kurzy) nebo online kurzy... Mně osobně je připisována snaha či prokletí při zavádění a popularizaci e-learning v polovině 90. let 20. století – ale časy se mění!“

Celý článek
 

Podkategorie

  • Články v češtině
  • Articles in English
  • Články pro pedagogy

    Novinky pro pedagogy

    V této rubrice přinášíme zajímavé TIPY, RADY, ZKUŠENOSTI a POSTŘEHY, které můžete využít pro vylepšení a zpestření vaší výuky. Kromě pedagogů si tuto rubriku zajisté oblíbí i lektoři firemního vzdělávání a vlastně každý, kdo prezentuje, a to díky její NÁPADITOSTI a PRAKTIČNOSTI.

    Úvodní část s přehledem užitečných produktů je následována zajímavými články. Oceníme zpětnou vazbu od našich čtenářů na profilu Education online v prostředí sociální sítě Facebook. 


    Aktuální nabídka multimediálních produktů a metodických pomůcek pro pedagogy a lektory:

     

    Přestávka/Coffee Break

    zábavná prezentace

    PowerPoint

     

    Tipy pro výuku

    I. díl

    PDF

     


     

Strana 3 z 8

Go to top