HomeČlánky

Zeměpis: Co to přesně znamená, když se řekne VELKÁ BRITÁNIE?

Bob, when people say: 'Have you been to Great Britain?' ...is it a synonym to the whole UK?

'What a really complex question! Indeed, there are many natives of these islands who don't know the difference between 'Great Britain' (or 'Britain') and the United Kingdom. Here's what I believe to be correct: Great Britain is the largest island of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.

Politically, Great Britain refers to England, Scotland and Wales in combination and therefore also includes a number of outlying islands such as the Isle of Wight, Anglesey, the Isles of Scilly, the Hebrides, and the island groups of Orkney and Shetland. It does not include the Isle of Man and the Channel Islands which are not part of the United Kingdom. Instead they are self-governing dependent territories of that state with their own legislative and taxation systems.

Technically, the United Kingdom is bigger than Great Britain - because it includes Northern Ireland.'

 

Nyní v tom máme již všichni jasno: Velká Británie zahrnuje Anglii, Wales, Skotsko a stovky přilehlých ostrovů. Není to synonymum ke slovu Spojené království, protože to je - technicky vzato - územně větší celek o teritorium Severního Irska.

 

Ochranné známky a jejich označování

Pojem ochranná známka

Ochrannou známkou se rozumí označení, které je způsobilé odlišit výrobky či služby jedné osoby od výrobků nebo služeb jiné osoby. Ochrannou známku mohou tvořit jen taková označení, která jsou schopna grafického znázornění. Ochrannou známkou pak mohou být slova, včetně osobních jmen, barvy, kresby, písmena, číslice, tvar výrobku nebo jeho obal či loga. V zásadě je možná a přípustná i kombinace uvedených možností, tj. kombinace tvaru výrobku nebo obalu se slovy či kresbou. V některých zemích se za ochranné známky považují i reklamní slogany.

Celý článek »
 

Glokalizace není překlep, aneb „Mysli globálně, jednej lokálně.“

glokalizaceTak, jak by se mohlo na první pohled zdát, glokalizace opravdu není překlep. I když angličtina si nelibuje tolik ve složeninách jako například němčina, přece jen jich pár moderních máme: motel (motorway+hotel), smog (smoke+fog), workaholic (work+alkoholic), brunch (breakfast+lunch) nebo screenager (screen+age+er). Některé z těchto složenin zasáhly i svět celebrit: Brangelina (Brad+Angelina) nebo Billary (Bill+Hillary). Zamysleme se tedy nad nad implikacemi glokalizace pro svět marketingu.

Celý článek »
 

Víte, že připravujeme e-learningové kurzy "na míru"?...a řada dalších novinek...

S nabídkou e-learningový kurzů a zákaznických řešení v oblasti e-learningu přišla naše společnost ještě před vznikem gigantů jako je např. společnost Google. Na českém trhu jsme byli ojedinělí, vyhrávali jsme soutěže s našimi e-learningovými kurzy, investovali jsme do na svou dobu technologicky vyspělého softwaru, sledovali horké novinky. Asi tušíte, naši vážení příznivci, co na „malém českém dvorečku“ následovalo. Musím s pravdou ven: my jsme byli připraveni, ale náš trh a naši zákazníci připraveni nebyli – přišli jsme příliš brzy. Ano, vážné manažerské pochybení...

Celý článek »
 

The European e-Learning Summit

V závěru roku 2010 jsem měla unikátní příležitost patřit mezi pozvané účastníky summitu evropských států , jehož cílem bylo pozdvihnout roli e-learningu na úroveň, kam právem patří.

Organizátorem summitu byl David Patterson, projektový ředitel britské společnosti LearningLight . Spoluorganizátory byly společnosti learndirect a Creativesheffield. Jednání probíhalo v anglickém Sheffieldu ve velmi přátelské pracovní atmosféře v termínu 17. – 19. 11. 2011, a to právě ve dnech, kdy město Sheffield navštívila i britská královna. Konferenci moderoval odborník na problematiku vzdělávání, dlouholetý vydavatel e-learningového časopisu, zkušený expert na oblast PR Bob Little, jehož odborné znalosti z oblasti e-learningu zásadním způsobem přispěly ke zdaru jednání. Účastníci jednání vytvořili expertní skupinu, která na základě doporučení summitu vytvořila

„Manifest e-learningového průmyslu“,


který bude předložen britské vládě. Je pak na účastnících dalších států, aby stejným způsobem postupovali ve svých zemích a při jednání s národními vládami napříč Evropou předložili tento dokument a pokusili se pro něj získat všestrannou podporu.

Čtenáři tohoto webu mají unikátní možnost, seznámit se s myšlenkami tohoto Manifestu ještě dříve, než bude předložen pověřeným pracovníkům Úřadu vlády České republiky. Upřímně věřím, že obdobně jako v ostatních evropských zemích, i zde budou zodpovědní pracovníci nakloněni aktuálním myšlenkám, jejichž podpora ze strany státních orgánů je tolik důležitá pro celou naší společnosti od korporátní až po akademickou sféru. Úplný text Manifestu je k dispozici v tomto článku všem, které tato problematika zajímá.

Celý článek »
 

Podkategorie

  • Články v češtině
  • Articles in English
  • Články pro pedagogy

    Novinky pro pedagogy

    V této rubrice přinášíme zajímavé TIPY, RADY, ZKUŠENOSTI a POSTŘEHY, které můžete využít pro vylepšení a zpestření vaší výuky. Kromě pedagogů si tuto rubriku zajisté oblíbí i lektoři firemního vzdělávání a vlastně každý, kdo prezentuje, a to díky její NÁPADITOSTI a PRAKTIČNOSTI.

    Úvodní část s přehledem užitečných produktů je následována zajímavými články. Oceníme zpětnou vazbu od našich čtenářů na profilu Education online v prostředí sociální sítě Facebook. 


    Aktuální nabídka multimediálních produktů a metodických pomůcek pro pedagogy a lektory:

     

    Přestávka/Coffee Break

    zábavná prezentace

    PowerPoint

     

    Tipy pro výuku

    I. díl

    PDF

     


     

Strana 8 z 8

Go to top