HomeMarketingČlánky o marketingu

Marketing v malých a středních firmách

Marketing a marketingové koncepty neodmyslitelně patří do marketingového řízení firem, avšak v praxi jsou dosud spíše doménou velkých hráčů na trhu. Obecné povědomí o marketingu, integrované marketingové komunikaci (integrated marketing communications - dále jen IMC) a o marketingovém řízení podnikatelského subjektu je u malých a středních firem na velmi nízké úrovni. Jejich majitelé na myšlenku o účinnosti IMC reagují obvykle velmi skepticky a nová pracovní místa v tomto segmentu až na výjimky nevytvářejí. Marketingovou komunikaci velmi často mylně zaměňují za jednotlivý inzerát v místních reklamních novinách. Marketingu jako takovému příliš nedůvěřují.  Z pohledu zaměstnatelnosti absolventů specializovaného oboru Marketingová komunikace to není příliš dobrá zpráva. Není to ani dobrá situace pro malé a střední firmy z hlediska potenciálu jejich úspěšného působení na konkurenčních trzích.

Celý článek
 

Zařaďte QR kódy do svého komunikačního mixu

qr codeKomunikační politika každé marketingově vedené společnosti je v každé konkrétní situaci založena na pečlivě zvolené kombinaci komunikačních nástrojů. Obzvláště však v oblasti reklamy se investice jen velmi obtížně vracejí. Co je na vině? Ano, jsme si vědomi, že naši zákazníci mění vzory svého chování, přepínají televizní kanály, nevnímají rozhlasovou reklamu...jednoduše řečeno, jaksi se stali více imunními vůči reklamě a cíleně ji velmi často ignorují. My však svůj boj nevzdáváme: máme pro ně skvělé produkty a služby. Ano, a máme i nový komunikační kanál. Seznamte se, prosím! QR Codes = Quick Response Codes přicházejí...

Celý článek »
 

Cloud je mrak, aneb virtualizace marketingu

...a pokud jsme si mysleli, že se nás cloud computing netýká a že je to jakási vzdálená IT virtualita, pak rychle procitněme, než nám tento rychlík ujede. Naučili jsme se uvažovat v dimenzích hardwaru a softwaru, internetu a intranetu. Ale co jsou to ty „cloudy“ a co s tím v marketingu? V osnovách výuky marketingové komunikace to určitě nebylo, nebojte se, nechyběli jste. A protože se nejedená o nic jiného než zase o peníze, tedy o šetření nákladů, asi bychom se měli s tímto pojmem a možnostmi praktického využití „cloudů“ v marketingu seznámit.

Celý článek »
 

Módní slovo i účinný koncept: crowdsourcing

crowdsourcingJeff Howe, profesor žurnalistiky na Northeastern University v Bostonu, jako první použil termín crowdsourcing ve svém článku „The Rise of Crowdsourcing“, publikovaném v časopise Wired v červnu roku 2006. Nyní provozuje blog www.crowdsourcing.com s podtitulem „Proč síla davu řídí budoucnost podnikání“. Zajímají-li vás konkrétní příklady, jak tento model skutečně funguje, pak je tento článek určen právě vám.

Celý článek »
 

Proč fungují sociální média, aneb Maslowova pyramida lidských potřeb

sociální médiaNa nedávné konferenci společnosti Frost & Sullivan's Global community of Growth, Innovation and Leadership (GIL), která se konala v londýském Arsenal’s Emirates Stadium, Andrew Lamb, ředitel společnosti Appropedia (tj. wiki, která se soustřeďuje na otázky udržitelného vývoje – viz: www.appropedia.org/Welcome_to_Appropedia), připomněl v souvislosti se vzrůstajícím významem sociálních sítích jejich souvislost s Maslowovou pyramidou lidských potřeb. Že by hierarchii lidských potřeb studoval i Mark Zuckerberg?

Celý článek »
 

Strana 1 z 2

Go to top