Přichází nová éra marketingu, v níž se technologie snoubí s emocemi, značky proměňují zákaznickou zkušenost v imerzivní zážitky a do hry vstupuje příležitost nabídnout zcela nové komunikační prostředí. Metaverzum, umělá inteligence (AI) i blockchain vstupují do hry a utvářejí budoucnost marketingové komunikace. Kniha Marketing 6.0: Budoucnost ve znamení zážitků od Philipa Kotlera, Hermawana Kartajayi a Iwana Setiawana přináší výjimečný pohled na to, jak se marketing mění pod vlivem technologií nového věku. A nyní, díky chvályhodnému počinu nakladatelskému domu Grada, vychází i v češtině.
Překlad jako jedinečná výzva
Překlad knihy světového marketingového guru profesora Philipa Kotlera a jeho spoluautorů je nejen odbornou, ale především lingvistickou výzvou. Jak převést do češtiny pojmy jako immersive marketing, spatial marketing, non-fungible tokens nebo multisensory branding tak, aby si zachovaly svou významovou hloubku a byly srozumitelné českému čtenáři? Jak zachytit podstatu nových trendů, aniž by se vytratila jejich inovativnost? Byly to dny plné hledání co nejpřesnějších termínů, ale také bezesných nocí, kdy se zdálo, že máte ten správný výraz „on the tip of your tongue“, tedy na špičce jazyka, ale on si zrovna dává na čas…
Budoucnost marketingu v zážitkovém podání
Kniha Marketing 6.0 není jen o trendech, ale především o změně paradigmat. Jak využít AI pro personalizované zážitky? Jak funguje marketing ve světě, kde se hranice mezi realitou a virtuálním prostředím stírají? A jak mohou značky autenticky komunikovat ve věku, kdy je důvěra spotřebitelů vzácnější než kdy dříve?
Můj osobní příběh s touto knihou
Požadavek přeložit Kotlera přišel bezprostředně poté, co světlo světa spatřila má kniha AI Marketing Playbook: Jak Chat GPT a umělá inteligence mění svět marketingu. Současně jsem v té době na základě vlastního uvážení po 18 letech opustila svou univerzitu. Ano, bylo to neskutečně složité období, provázené nejistotou, ale právě tato kniha mi připomněla, že změna je především nová příležitost. Obratem jsem dostala novou šanci působit na Anglo-americké univerzitě v Praze i na MÚVS ČVUT. Další změny, nové systémy, nové předměty a jejich pečlivá příprava. Můj web www.educationonline.cz kvůli všem těmto časově náročným úkolům zůstal poněkud opuštěný, ale teď přichází čas ho znovu oživit. A jak lépe začít než s tímto projektem, který symbolizuje inovace, změny a budoucnost?
Předprodej už začal!
Pokud chcete být mezi prvními, kdo si knihu Marketing 6.0: Budoucnost ve znamení zážitků pořídí, můžete si ji už nyní objednat v předprodeji na webu nakladatelského domu Grada. Nechte se inspirovat nejnovějšími trendy a objevte, jak vypadá marketing budoucnosti!
Velké poděkování patří nakladatelství Grada za důvěru, s níž mě pověřili právě tímto překladem. Jak se říká – kolik řečí znáš, tolikrát jsi člověkem – a v případě odborného překladu to platí dvojnásob. Každý jazyk má svá specifika, nuance a kulturní kontexty, které nelze jednoduše převést mechanickým překladem. Překládat knihu Marketing 6.0 Budoucnost patří zážitkům byla nejen obrovská výzva, ale i zodpovědnost. Jsem nejen marketér, ale především lingvista, který se intenzivně zajímá o odbornou marketingovou terminologii – a přiznávám bez mučení, že tuto část své práce skutečně miluji. Každé slovo, každý nový koncept bylo třeba nejen správně přeložit, ale především zasadit do kontextu tak, aby měl v češtině stejnou sílu a význam jako v originále.
Marketingová terminologie se neustále vyvíjí a já jako lingvista tělem i duší tento dynamický vývoj sleduji s nadšením. Proto také pravidelně připravuji Glosář marketingové terminologiepro každé číslo časopisu Marketing & komunikaceČeské marketingovéspolečnosti,kde se snažím nejen zachytit nejnovější trendy, ale také přispět k tomu, aby se odborný marketingový jazyk v češtině vyvíjel přesně a srozumitelně a nebyl plný anglicismů tak, jak to bohužel ve firemní realitě často vídáme.
Marketing 6.0 není jen knihou o trendech, ale průvodcem do budoucnosti, která se odehrává právě teď. Ať už jste marketér, podnikatel, učitel marketingu, student, nebo jen zvědavý nadšenec, který miluje inovace, nechte se inspirovat a připravte se na novou éru marketingu – éru, kde technologie nejsou jen chladným nástrojem, ale mostem k hlubšímu, emotivnějšímu a imerzivnějšímu propojení značek se zákazníky.
Přeji vám, ať vám tato kniha otevře nové obzory stejně, jako otevřela mně při práci na jejím překladu.
Nechť je pro vás zdrojem inspirace, nových myšlenek a především radosti z objevování!
P
řichází nová éra marketingu, v níž se technologie snoubí s emocemi, značky proměňují zákaznickou zkušenost v imerzivní zážitky a do hry vstupuje příležitost nabídnout zcela nové komunikační prostředí. Metaverzum, umělá inteligence (AI) i blockchain vstupují do hry a utvářejí budoucnost marketingové komunikace. Kniha Marketing 6.0: Budoucnost ve znamení zážitků od Philipa Kotlera, Hermawana Kartajayi a Iwana Setiawana přináší výjimečný pohled na to, jak se marketing mění pod vlivem technologií nového věku. A nyní, díky chvályhodnému počinu nakladatelskému domu Grada, vychází i v češtině.
Překlad jako jedinečná výzva
Překlad knihy světového marketingového guru profesora Philipa Kotlera a jeho spoluautorů je nejen odbornou, ale především lingvistickou výzvou. Jak převést do češtiny pojmy jako immersive marketing, spatial marketing, non-fungible tokens nebo multisensory branding tak, aby si zachovaly svou významovou hloubku a byly srozumitelné českému čtenáři? Jak zachytit podstatu nových trendů, aniž by se vytratila jejich inovativnost? Byly to dny plné hledání co nejpřesnějších termínů, ale také bezesných nocí, kdy se zdálo, že máte ten správný výraz „on the tip of your tongue“, tedy na špičce jazyka, ale on si zrovna dává na čas…
Budoucnost marketingu v zážitkovém podání
Kniha Marketing 6.0 není jen o trendech, ale především o změně paradigmat. Jak využít AI pro personalizované zážitky? Jak funguje marketing ve světě, kde se hranice mezi realitou a virtuálním prostředím stírají? A jak mohou značky autenticky komunikovat ve věku, kdy je důvěra spotřebitelů vzácnější než kdy dříve?
Můj osobní příběh s touto knihou
Požadavek přeložit Kotlera přišel bezprostředně poté, co světlo světa spatřila má kniha AI Marketing Playbook: Jak Chat GPT a umělá inteligence mění svět marketingu. Současně jsem v té době na základě vlastního uvážení po 18 letech opustila svou univerzitu. Ano, bylo to neskutečně složité období, provázené nejistotou, ale právě tato kniha mi připomněla, že změna je především nová příležitost. Obratem jsem dostala novou šanci působit na Anglo-americké univerzitě v Praze i na MÚVS ČVUT. Další změny, nové systémy, nové předměty a jejich pečlivá příprava. Můj web www.educationonline.cz kvůli všem těmto časově náročným úkolům zůstal poněkud opuštěný, ale teď přichází čas ho znovu oživit. A jak lépe začít než s tímto projektem, který symbolizuje inovace, změny a budoucnost?
Předprodej už začal!
Pokud chcete být mezi prvními, kdo si knihu Marketing 6.0: Budoucnost ve znamení zážitků pořídí, můžete si ji už nyní objednat v předprodeji na webu nakladatelského domu Grada. Nechte se inspirovat nejnovějšími trendy a objevte, jak vypadá marketing budoucnosti!
Marketingová terminologie se neustále vyvíjí a já jako lingvista tělem i duší tento dynamický vývoj sleduji s nadšením. Proto také pravidelně připravuji Glosář marketingové terminologie pro každé číslo časopisu Marketing & komunikace České marketingové společnosti, kde se snažím nejen zachytit nejnovější trendy, ale také přispět k tomu, aby se odborný marketingový jazyk v češtině vyvíjel přesně a srozumitelně a nebyl plný anglicismů tak, jak to bohužel ve firemní realitě často vídáme.
Marketing 6.0 není jen knihou o trendech, ale průvodcem do budoucnosti, která se odehrává právě teď. Ať už jste marketér, podnikatel, učitel marketingu, student, nebo jen zvědavý nadšenec, který miluje inovace, nechte se inspirovat a připravte se na novou éru marketingu – éru, kde technologie nejsou jen chladným nástrojem, ale mostem k hlubšímu, emotivnějšímu a imerzivnějšímu propojení značek se zákazníky.